TW200 Forum banner
  • Hey Everyone! Vote for the Site Favourite BOTM winner for the year of 2022 HERE!

Burgman Ktoś?

6.5K views 25 replies 9 participants last post by  Xracer  
#1 ·
Szukam przejażdżki dla drugiej połówki. Ok, ja też. W każdym razie, w pobliżu jest na sprzedaż Suzuki 650 Bergman z 2011 roku za 4500,00 $. Nie jest w złym stanie i ma mniej niż 6 tys. mil. Zapisy serwisowe pokazują, że był serwisowany trzy razy przez dealera. Czy ktoś ma taki i jeśli tak, to co o nim myślicie? Dobry czy zły?
 
#2 ·
Mój tata właśnie przesiadł się z 1500 kawi na 400 Bergmana. Uwielbia to. Dużo miejsca do przechowywania, łatwy w prowadzeniu. Ten, który dostał, wydaje się, że nie był pielęgnowany ani zbytnio kochany… ale działa świetnie.
 
#3 ·
Byliśmy właścicielami zarówno 650Exclusive, jak i 400 Burgman. Podobał nam się 650, nie mieliśmy żadnych problemów na 14000 milach, które na nim przejechaliśmy. Przestrzeń bagażowa była świetna, motocykl był szybki i łatwy w prowadzeniu. 650 był ciężki i to było dobre. Ochrona przed warunkami atmosferycznymi była dobra. Konserwacja była nieco długa, ponieważ panele nadwozia musiały zostać usunięte. Konserwacja przekładni napędowej była łatwa, a oryginalne opony wytrzymały do momentu, gdy sprzedaliśmy motocykl. Moja żona była głównym operatorem i jest bardzo drobnej postury, nigdy nie miała problemu z zarządzaniem jego sporym ciężarem. Ekonomia paliwowa była dobra, średnio 65+ mil na galonie amerykańskim. 400 dawał 80+ mil na galonie amerykańskim. Od czasu do czasu jeździłem Burgmanem i za każdym razem dobrze się bawiłem. Od czasu do czasu jeździliśmy we dwoje wygodnie. Zapraszam do zadawania pytań.
 
#4 ·
Uwielbiam mojego Burgmana 400. 75 mpg i naprawdę sunie po autostradzie. Stał się jednym z moich 4 ulubionych motocykli i zdecydowanie tym, który pozwala mi jeździć najwięcej.

Naprawdę go uwielbiam, ponieważ mogę przejść przez niego jak dama (którą nie jestem) i nie muszę przerzucać nogi z problemami z nerwem kulszowym przez tył. Nie, nigdy nie będę miał 50 lat.

To naprawdę takie proste i nie wymaga to żadnej pracy, aby szybko osiągnąć prędkość. Przestrzeń bagażowa jest fenomenalna, chociaż nie jest tak łatwo przymocować dodatkowe pudełko z artykułami spożywczymi. Naprawię to.

ŚWIETNA ochrona przed warunkami atmosferycznymi, a jeszcze lepsza z osłoną z rynku wtórnego, która ma skrzydła.

Mam oponę samochodową Michelin z tyłu mojego i zrobiłbym to ponownie w mgnieniu oka.

Chociaż jest bardzo wydajny na autostradzie, po cichu rozważam 650. Proszę, pozwólcie mi powiedzieć Patty w moim własnym czasie. Nie dla mocy, ale aby sprawić, by było bardziej stabilne (jak mój Valkyrie) przy 70 mpg.

Wysłane z mojego Pixel 3a XL za pomocą Tapatalk
 
#5 ·
Miałem Burgmana 650 przez dwa lata, kiedy miałem 90-milową podróż do pracy i z powrotem. Był bardzo wydajny i całkiem zabawny, nawet podczas sportowej jazdy w górach. Dwa problemy, o których pamiętam, to opony o małej średnicy, które dość szybko się zużywały i nie można ich było dostać o pewnych porach roku. Kiedy nadszedł czas, aby go sprzedać, TO było bolesne. W 2008 roku nie było w ogóle popytu na skuter.
 
#6 ·
O jedynych problemach, jakie mogę znaleźć. Że aby wykonać jakąkolwiek pracę serwisową, należy najpierw usunąć pojemnik. Również to, że do 2011 roku problemy z CVT zostały rozwiązane.
 
#7 ·
Miałem Burgmana 400, który mi się podobał, był naprawdę szybki. Patrzyłem też na 650, ma więcej funkcji, takich jak podgrzewane manetki. Jest trochę cięższy, ale zarówno 400, jak i 650 nie wydawały się zbyt ciężkie jak na swoją wagę.
 
#9 ·
Image


To był mój Burger. Jeśli waga jest problemem, myślę, że jest też 200. Również Kymco, o ile pamiętam, miało podobny motocykl w tamtym czasie, ale miał wbudowaną nawigację GPS w desce rozdzielczej, co uważałem za fajne, nie pamiętam nazwy modelu. Ten ma plastiki nawet na kierownicy, więc musiałem kupić uchwyt na telefon, który przykręca się do miejsca, gdzie przykręca się lusterko. Jedyne negatywne rzeczy, które zauważyłem, to cena i plastik na wszystkim, ale ogólnie dobrze się bawiłem na tym, po prostu wymieniłem go, żeby włożyć więcej pieniędzy w moje inne zabawki.

EDIT: Kolejna rzecz, za którą tęsknię: mnóstwo miejsca do przechowywania pod siedzeniem w tych rzeczach, oprócz trochę miejsca w "schowku", który miał również wbudowaną ładowarkę do telefonu.
 
#10 ·
Mcoop57 powiedział...

"Miałem Burgmana 650 przez dwa lata, kiedy miałem 90-milową podróż do pracy i z powrotem. Był bardzo wydajny i całkiem zabawny, nawet podczas jazdy sportowej w górach. Dwa problemy, o których pamiętam, to opony o małej średnicy, które zużywają się dość szybko i były niemożliwe do zdobycia o określonych porach roku. Kiedy nadszedł czas, aby go sprzedać, TO było bolesne. W 2008 roku w ogóle nie było popytu na skuter."

Zużycie opon było naprawdę problemem w moim Valkyrie, dopóki nie dołączyłem do Darkside Club. Opona samochodowa Michelin 205-65-R16 T kosztuje około 1/3 ceny opony motocyklowej ze średniej półki i dobrze pasuje pod tylny błotnik. Zamiast normalnych 4000 lub 5000 mil, sprzedałem motocykl z 18 000 mil na Michelin i miał jeszcze 8/32 cala bieżnika. Większa nośność i świetne prowadzenie. Manewry parkingowe z blokadą od skrętu do skrętu były łatwiejsze niż z poprzednimi 5 oponami motocyklowymi. Plus dało mi tylny hamulec, który chciał pomóc zatrzymać motocykl. Nie dla każdego, ale przysiągłem, że nigdy nie wrócę.

Cóż, Burgman 400 ma opcję tylnej opony samochodowej Michelin, więc ją wziąłem. Wydaje się działać dokładnie tak samo jak zużyta w 1/3 tylna opona, którą usunąłem. Czas najprawdopodobniej potwierdzi moje podejrzenia co do żywotności tylnych opon. Nie wyobrażam sobie scenariusza, który by mnie z powrotem przywrócił.
 
#16 ·
Mcoop57 powiedział...
"Miałem Burgmana 650 przez dwa lata, kiedy miałem 90-milową podróż do pracy i z powrotem. Był bardzo wydajny i całkiem zabawny, nawet podczas jazdy sportowej w górach. Dwa problemy, o których pamiętam, opony o małej średnicy zużywają się dość szybko i nie można ich było dostać o określonych porach roku. Kiedy nadszedł czas, aby go sprzedać, TO było bolesne. W 2008 roku w ogóle nie było popytu na skuter."

Zużycie opon było naprawdę problemem w moim Valkyrie, dopóki nie dołączyłem do Darkside Club. Opona samochodowa Michelin 205-65-R16 T kosztuje około 1/3 ceny opony motocyklowej średniej klasy i dobrze pasuje pod tylny błotnik. Zamiast normalnych 4000 lub 5000 mil, sprzedałem motocykl z 18 000 mil na Michelin i miał jeszcze 8/32 cala bieżnika. Większa nośność i świetne prowadzenie. Skręty parkingowe w kształcie ósemki od blokady do blokady były łatwiejsze niż z poprzednimi 5 oponami motocyklowymi. Plus dało mi tylny hamulec, który chciał pomóc w zatrzymaniu motocykla. Nie dla każdego, ale przysiągłem, że nigdy nie wrócę.

Cóż, Burgman 400 ma opcję tylnej opony Michelin, więc ją wziąłem. Wydaje się działać dokładnie tak samo jak zużyta w 1/3 tylna opona, którą usunąłem. Czas najprawdopodobniej potwierdzi moje podejrzenia co do żywotności tylnych opon. Nie wyobrażam sobie scenariusza, który miałby mnie z powrotem sprowadzić.
Sam jestem fanem ciemnej strony, przynajmniej w GL1800, ponieważ jest takim potworem na tylnych oponach. Mój przyjaciel Phil wypróbował ciemną stronę na swoim Burgmanie i zaproponował mi przejażdżkę. Zmieniło to znacznie prowadzenie, może wyprzedzenie? W każdym razie wkrótce potem rozbił się i został sprzedany. Bardzo sprzeciwiałem się ciemnej stronie Burgmana po tym.
 
#11 ·
Przez jakiś czas mieliśmy 400. Bardzo wygodny i wydajny motocykl uliczny. Nie ma żadnej ochrony przed przewróceniem, o czym przekonała się żona, więc bądźcie bardzo ostrożni. Myślę, że w ciągu dwóch lat, kiedy go mieliśmy, wymieniłem łożysko po stronie napędu... to wszystko. Ostatecznie chciałem czegoś bardziej terenowego, żeby ciągnąć za kamperem, który mieliśmy.

4500 $ wydaje się dużo... szalone czasy, wiem.
 
#12 ·
Cóż, Burg zamienił mnie w durnia. Idę go uruchomić i nic!! Sprawdzam, czy wyłącznik zapłonu jest włączony i czy akumulator ma naładowanie... Nadal nic. Rezygnuję i zabieram ciężarówkę do pracy. Wracam po południu. Podnoszę stopkę boczną i odpala! W.T.F.!!? Okazuje się, że Burg nie odpali ze stopką boczną w dół.
 
#14 ·
Bawiłem się deską rozdzielczą, kiedy zmieniła się z MPH na KPH i nie mogę jej przywrócić. Czy ktoś wie, jak to zresetować? Instrukcja obsługi pokazuje inną deskę rozdzielczą niż mam ja. Moja jest prosta, tylko z dwoma przyciskami.
 
#18 ·
Odkryto, że poprawka online była błędna. Nie ma potrzeby używania razem przycisków wyboru i regulacji. Wystarczy nacisnąć przycisk wyboru, gdy odczyt drogomierza znajduje się na desce rozdzielczej, a przełączy się z powrotem.
 
#20 ·
Szukam przejażdżki dla drugiej połówki. Ok, ja też. W każdym razie w pobliżu mam na sprzedaż Suzuki 650 Bergman z 2011 roku za 4500,00 $. Nie jest w złym stanie i ma mniej niż 6 tys. mil. Z zapisów serwisowych wynika, że był serwisowany trzy razy przez dealera. Czy ktoś ma taki i jeśli tak, to co o nim myślicie? Dobry czy zły?
Miałem Burgmana 650 Executive z 2006 roku, z okresu, kiedy byłem trochę cięższy, miałem problemy z plecami i chciałem spróbować czegoś innego. To było to, do czego przeszedłem po sprzedaniu BMW... niezły skok, co?

Kupiłem swój z przebiegiem 8000 mil i sprzedałem go trzy lata później z przebiegiem 24 000 mil. Nie miałem z nim ŻADNYCH problemów. Z wyjątkiem tego, że praca przy silniku była sporym wyzwaniem.

Teraz kilka rzeczy, o których należy pamiętać: Po pierwsze, B650 nie jest skuterem tak jak większość innych. Ten dwucylindrowy silnik jest zamontowany w ramie. To dobrze, jeśli chodzi o jazdę i prowadzenie. Ale przenoszenie mocy staje się skomplikowane.

Nie miałem problemów z przekładnią - rodzajem CVT z różnymi stopniami, aby symulować konwencjonalną skrzynię biegów. Ale jest tam element zwany "śrubą blokującą" - która wychwytuje ruch zmiennego koła pasowego - i w starszych maszynach miała tendencję do uszkadzania się. A kiedy już do tego doszło, naprawa CVT kosztowała więcej niż wartość motocykla. Zasadniczo maszyna była przeznaczona do kasacji.

Suzuki wypuściło śrubę zastępczą, która nie jest podatna na uszkodzenia, ale nigdy nie wydało wezwania do naprawy. Ulepszenie zostało wprowadzone na linii produkcyjnej, mniej więcej w tym czasie, w 2011 roku. Możesz zapytać o to dealera lub mechanika Suzuki. Usunięcie nienaruszonej śruby i włożenie ulepszonej części nie jest tak trudnym zadaniem.

Poza tym... jedyną wadą, jaką miałem, było siedzenie. Po pierwsze, nie jest ono przeznaczone dla wysokich Amerykanów. Musiałem je zmodyfikować (usunąć ogranicznik pośladków), aby było wygodne. Miałem oparcie, które ktoś mi zrobił z zagłówka samochodu Isuzu.

Po drugie, siedzisz NA tym siedzeniu, a nie jedziesz na nim jak na motocyklu. Sposób, w jaki skonstruowany jest B650, daje ci swobodę pochylania się w zakrętach. Ale nie masz możliwości zaciskania zbiornika paliwa lub ramy nogami. Chwyć za kierownicę i miej nadzieję, że nie ześlizgniesz się i nie wypadniesz.

W przeciwnym razie, świetna maszyna. Jedwabiście gładki silnik. Oszczędność paliwa... niezbyt duża, około 45-55. Ale to była świetna maszyna turystyczna... zabrałem swoją z Wisconsin, gdzie wtedy mieszkałem, do Seattle i Crater Lake w Oregonie i z powrotem. Przednia szyba i owiewka chroniły mnie przed deszczem.
 
#21 ·
Zamówiłem zapasową śrubę blokującą. Tak, uczę się, żeby nie naciskać na pedał hamulca ani dźwignię zmiany biegów, której tam nie ma. Uczę się też pokonywania zakrętów, ponieważ bardzo różni się to od tego, do czego jestem przyzwyczajony. Mimo to myślę, że to będzie fajna maszyna, ale co ważniejsze, Roe lubi na niej jeździć.
 
#25 ·
Tylko przypomnienie. Świetnie się bawiłem jeżdżąc we dwoje we wschodnim Tennessee. Longroof oprowadził nas po Crossville, pokazując wodospady i jaskinie przy drodze. Później na Dragonie minęliśmy C7 Corvette i kilka Harleyów. Hamburgler ma teraz zielone naklejki ze smokami i ramkę tablicy rejestracyjnej 129. Nie trzeba dodawać, że ten skuter zaczyna mi się podobać. Nie, wciąż nie sprzedaję Duba.
 
#26 ·
Kolejna aktualizacja. Wymieniono płyn chłodniczy i świece zapłonowe. Mówię wam, kto zaprojektował to coś, musi mieć ręce wielkości dziecka! Świece są ukryte za chłodnicą i nawet po jej odsunięciu jest mało miejsca do pracy. Zrobiłem to, ale teraz widzę, dlaczego wielu właścicieli po prostu zabiera to do dealera i płaci duże pieniądze.